piątek, 13 września 2013

Hummus z czarnej ciecierzycy

Mój nowy hummus :)
 tym razem na ciemno, czyli czarna ciecierzyca i czarny sezam!
Na zdrowie :-)

Składniki:

  • 200 g suchej czarnej ciecierzycy (moczyłam przez noc)
  • 2 łyżki pasty tahina 
  • 3 łyżeczki czarnego sezamu
  • sok z połowy cytryny
  • 2 łyżki oliwy (plus do polania po wierzchu)
  • 8 łyżek wody (pozostałej z gotowania ciecierzycy)
  • sól, pieprz


  1. Ciecierzycę ugotuj do miękkości (ok.godziny). Odcedź (zostaw trochę wody), wystudź.
  2. Zmiksuj malakserem bądź maszynką do mięsa na gładką pastę.
  3. Dodaj resztę składników, dopraw według uznania. Polej oliwą :)

2 komentarze:

  1. Z czarnej nie czyniłam. Trzeba wypróbować. Urocze zdjęcie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję :) to również mój debiut jeśli chodzi o czarną ciecierzycę. W smaku wydaje mi się nieco bardziej orzechowa, ale wyszło super. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń