niedziela, 15 września 2013

Sos czosnkowy z koperkiem

I zachciało nam się w końcu jakiegoś pysznego sosu czosnkowego w stylu majonezu... :) I się udało!
Wyszedł pyszny sosik o kremowej konsystencji, wyrazistym smaku i pięknym pistacjowym kolorze. Idealny do burgerów, pieczonych warzyw, kanapek i do czego tylko zapragnę :P

Składniki:

  • 2 szklanki ziaren słonecznika 
  • 2- 3 ząbki czosnku (ja dałam 3 i wyszedł bardzo czosnkowy)
  • pęczek świeżego koperku
  • 1/2 łyżeczki soli
  • ok. 1 szklanka mleka sojowego
  • kilka łyżek wody
  • 2 łyżki oliwy


Wykonanie:
  1. W malakserze umieść słonecznik, czosnek, oliwę i mleko i miksuj na kremowy sos (trudno mi powiedzieć ile dokładnie mleka mi poszło, bo w trakcie dolewałam jeszcze do malaksera i mleko i wodę - więc najlepiej obserwować konsystencję i dozować mokre składniki).
  2. Na koniec dodać sól i koperek i nadal miksować.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz