środa, 11 września 2013

Sos słodko - pikantny z brzoskwinią i grillowanym ananasem

Tym razem coś dla miłośników słodko - ostrych smaków :)

Składniki (4 porcje):

  • 1 duża brzoskwinia (w miarę jędrna, aby dało się ją pokroić)
  • 1 papryka czerwona
  • 1/2 żółtej papryki
  • 1 cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • 3 łyżki kukurydzy konserwowej
  • 1 papryczka peperoni
  • garść rodzynek
  • szczypiorek
  • 10 - 12 plastrów ananasa
  • mały słoiczek koncentratu pomidorowego ( u mnie 90 g)
  • 10 łyżek zalewy z ananasa w puszce
  • 3 łyżki octu ryżowego (ale może być np. jabłkowy)
  • 2 łyżki mąki kukurydzianej
  • 1/2 soku z limonki
  • sos sojowy
  • sól, pieprz
  • papryka słodka w proszku
  • 2 łyżki słodko - pikantnego sosu chili
  • 1 łyżka oleju kukurydzianego
Wykonanie:
  1. Na patelni wok rozgrzej olej, dodaj posiekaną cebulę oraz wyciśnięty przez praskę czosnek.Dopraw nieco solą oraz łyżką słodkiej papryki.
  2. Po około 2 minutach, dodaj pokrojone w paseczki papryki, drobną skrojoną peperoni, pokrojoną w kostkę brzoskwinię oraz kukurydzę i rodzynki. Całość dopraw sokiem z limonki, pieprzem, sosem sojowym, chili i duś około 4 -5 minut.
  3. W miseczce wymieszaj zalewę z ananasa z koncentratem, octem i mąką kukurydzianą - dodaj do warzyw i dobrze wymieszać, aby całość nieco zgęstniała i nabrała konsystencji sosu.
  4. Na koniec dodaj posiekany szczypiorek.
  5. Sos podaj z makaronem (ja wybrałam świderki razowe) oraz grillowanymi plastrami ananasa - ananasa z puszki wrzuciłam na ruszt do piekarnika, funkcja turbo grill (250 stopni, kilka minut). Posypałam sezamem :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz