czwartek, 17 października 2013

Bigos wegański

Inspiracji doznałam czytając przepis Pani Oli.
Nieco zmodyfikowałam moja wersję, ale nie sądziłam, że wyjdzie tak smacznie :) Fajny pomysł na danie jednogarnkowe, które można zrobic w wiekszej ilości- i na codzień i na święta :)

Składniki (duży garnek:)):

  • 1/2 kiszonej kapusty
  • ok. 750 g kapusty białej (tyle mi wyszło  po poszatkowaniu)
  • 1 marchewka
  • 100 g kostki sojowej
  • kostka wędzonego tofu
  • 10 suszonych śliwek
  • 1 szklanka suszonych grzybów
  • 1/2 szklanki czerwonego wytrawnego wina
  • 1 łyzka musztardy
  • 2 łyżki koncentratu pomidorowego
  • 2 cebule
  • 2 ząbki czosnku
  • ziele angielskie, liść laurowy
  • sól, pieprz, kminek, majeranek, tymianek, słodka czerwona papryka w proszku
  • bulion warzywny



Jak to zrobić?
  1. Grzyby namocz we wrzątku na około 2 godziny.
  2. Kapusty poszatkuj i zalej wodą, tak by przykryła kapustę.
  3. Dodaj liść laurowy, ziele angielskie, pokrojone grzyby, podsmażoną cebulę oraz startą marchewkę i gotuj wszystko, od czasu do czasu mieszając ok. 1 godzinę.
  4. Dodaj następnie pokrojone śliwki, czosnek, musztardę, koncentrat pomidorowy oraz przyprawy i gotuj ok. 30 minut.
  5. W międzyczasie w bulionie namocz kostke sojową. Jak wystygnie obficie posyp papryką słodką, ewentualnie posól i podsmaż na niewielkiej ilości oleju.
  6. Pokrój tofu.
  7. Dodaj do bigosu kostke sojową, tofu oraz wino i gotuj jeszcze 30 minut. Po czym odstaw do przestygnięcia. Gotowe! :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz