piątek, 15 listopada 2013

Marchewka orientalnie

Od jakiegoś czasu miałam smaka na marchewkę :-)  I nie tyle na marchewkę w stanie naturalnym na surowo, ale na jakieś fajne jedzonko z warzywem tym w roli główej :)
Dołożyłam do marchewki czerwoną soczewicę, a wszystko podkręciłam przyprawami orientalnymi - curry, kurkumą, cynamonem, imbirem, chili, sabji masala i słodką papryką...

Dla amatorów słodko - ostrych smaków.




Składniki (3 -4  porcje):

  • 3 marchewki 
  • 1/2 szklanki suchej czerwonej soczewicy
  • 2 cebule
  • 2 ząbki czosnku
  • 4 łyżki koncentratu pomidorowego
  • 2 łyżki słodkiego sosu chili
  • 1 łyżeczka startego imbiru
  • sól, po 1/2 łyżeczki curry, kurkumy, chili, sabji masala, 1 łyżeczka słodkiej papryki




  1. Soczewicę ugotuj (7 minut), odcedź.
  2. Cebulę, czosnek drobno posiekaj. Marchewkę możesz posiekać w robocie kuchennym bądź zetrzeć na tarce.
  3. Na 3 łyżkach oliwy podsmaż cebulę z czosnkiem. Dodaj przyprawy, imbir i mieszaj, by się nie przypaliły, a by wydobyć ich aromat.
  4. Po kilku minutach dołóż marchewkę i całość podsmażaj ok. 2 - 3 minut. Następnie możesz dolać trochę wody, by poddusić warzywa (ok. kilka minut, marchewka ma być nadal chrupiąca).
  5. Dodaj soczewicę, 2 łyżki słodkiego sosu chili i koncentrat pomidorowy. Wymieszaj, trzymaj na ogniu jeszcze chwilkę.
  6. Gotowe. Połącz z makaronem i posyp zieleniną - ja miałam roszponkę, ale równie dobrze mogą to być kiełki czy natka pietruszki.
Smacznego! :-)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz