środa, 13 listopada 2013

Nasiona chia

Nasiona chia, czyli nasiona szałwi HISZPAŃSKIEJ dla większości znane są głównie jako lek.
 Coraz częściej słyszy się jednak o jej zastosowaniu w codziennej diecie, a przede wszystkim o wspaniałych właściwościach odżywczych tej rośliny dla naszego organizmu.
Odkryłam, pokochałam i dzielę się tą wiedzą dalej! :-)

Te małe nasionka znane były już starożytnym Aztekom, używane jako pokarm wysokoenergetyczny i wartościowy.



Jedną z niesamowitych  własności nasion szałwi argentyńskiej jest zdolność absorbowania wody
w stosunku ponad 12 do 1 (wagowo). Spożywanie tej rośliny przyczynia się odpowiedniego nawilżenia organizmu i utrzymania równowagi elektrolitowej.

Nasiona chia stanowią bogate, roślinne źródło kwasów Omega - 3 i Omega - 6.

Zawierają duże ilości błonnika, co korzystnie wpływa na układ trawienny oraz antyoksydanty, witaminy i minerały, takie jak wapń, fosfor, magnez, niacyna i cynk.


Spowalniają rozkład węglowodanów na cukry proste oraz wchłanianie cukrów, przez co regulują ich poziom we krwi.

Można spożywać je w całości (jako posypka do kanapek, musli, sałatek), zmielone (do zagęszczaniazup, sosów, do koktajli),w formie żelu i oleju.

Dzienna dawka to 15 g - jedna łyżka stołowa.

Więcej znajdziesz TUTAJ


zdjęcie źrodło szałwia hiszpańska

4 komentarze:

  1. Już od jakiegoś czasu zastanawiam się nad zakupem nasion chia... :)

    OdpowiedzUsuń
  2. gorąco zachęcam! myślę, że warto inwestowac we własne zdrowie :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. zaczęłam ich używać, gdy zwiekszyłam intensywność treningów i jestem bardzo zadowolona ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. nie bez przyczyny nasionka te nazywane są "pokarmem biegaczy", rzecz nieprzeceniona dla sportowców! pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń