niedziela, 17 listopada 2013

Wegański torcik z brzoskwiniami

Od razu uprzedzam ... w kwestii pieczenia wegańskich tortów jestem początkująca :-) Niemniej jednak postanowiłam pokazać ciacho, które powstało na fali weny twórczej i jak się okazało nawet wygląda i smakuje całkiem całkiem :D A przy tym jest bardzo lekkie i całkowicie roślinne!




Składniki:

Biszkopt

  • 4 szklanki mąki pszennej
  • 2 szklanki mleka
  • 4 kopiaste łyżki musu jabłkowego / smażonych jabłek
  • 100 g rozpuszczonej czekolady deserowej bezmlecznej
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 łyzeczka sody
  • 1 szklanka cukru brązowego
  • 1/2 szklanki oleju
Krem:
  • 2 szklanki płatków ryżowych
  • 1 szklanka mleka roślinnego (plus mleko na konsystencję)
  • 2 śmietan fixy
  • cukier puder
  • 4 połówki brzoskwiń z puszki
Wierzch:
  • 100 g deserowej czekolady bezmlecznej
  • brzoskwinie z puszki


  1. Wymieszać oddzielnie suche, oddzielnie mokre sładniki na biszkopt. Połączyć razem i  miksować na gładką masę.
  2. Wylać do tortownicy (25 cm) i piec ok. 40 minut, aż patyczek nię będzię "się obierał".
  3. Wystudzić, przekroić na 3 placki (ja obkroiłam boki biszkoptu po upieczeniu, na mniejszy rozmiar, używając foremki o średnicy 22 cm)
  4. Ugotowac płatki w szklance mleka. Przełożyć do kielicha blendera, miksować razem z cukrem pudrem (ilość - trudno i powiedzieć, gdyż dosypywałam "na oko", myślę że szklanka max) oraz dolewać stopniowo mleko, aż konsystencja będzie gładka i gęsta jak krem. Wystudzić, następnie schłodzić w lodówce.
  5. Schłodzony krem ryżowy ponownie przełożyć do kielicha blendera, dodać śmietan fixy i ubijać kilka minut.
  6. Przełożyć krem i dodać do niego pokrojone brzoskwinie, wymieszać.
  7. Każdy placek biszkoptu nasączyć (ja użyłam zalewę z puszki po brzoskwiniach, ale można ją rozcieńczyć nieco wodą z cytryną), smarować kremem i przekładać.
  8. Wierzch posmarować roztopioną czekoladą, ułożyć kawałki brzoskwiń. Na koniec boki tortu posmarować resztą czekolady.
  9. Schłodzić w lodówce ok 12 godzin.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz