środa, 20 listopada 2013

Zebra

Ciastko ZEBRA kojarzy się  mi z moim dzieciństwem :)
Zwłaszcza nakładanie masy do formy - łyżka jasnej, łyżka ciemnej ... i oryginalny pasiasty wzór gotowy :D
Spróbowałam odtworzyć wypiek mojej mamy i myśle, że mi się udało.
 Jedno jest pewne, w smaku jest tak samo pyszne!

I wbrew nazwie - ciastko jest tylko i wyłacznie roślinne :P





Składniki:

  • 2 szklanki mąki pszennej
  • 1,5 szklanki mleka sojowego
  • 1 szklanka cukru ( ja użyłam brązowego, myślę że biały cukier by tu lepiej pasował kolorystycznie - jasny biszkopt wyszedłby po prostu jaśniejszy, a chodzi o kontrast :D )
  • 1 łyżeczka sody
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/2 szklanki oleju
  • 1 łyżeczka kakao (można więcej, też dla kontrastu)
Wszystkie składniki (prócz kakao) zmiksuj na gładką masę. Podziel powstałe ciasto na pół, do jednej części dodaj kakao. Wyłóż keksówkę papierem do pieczenia i wylewaj naprzemian łyżkę jasnego ciasta, na to łyżkę ciemnego, aż do wyczerpania masy. Piecz ok. 40 mint w temp. 160 stopni (termoobieg).



10 komentarzy:

  1. Ohhh jakie smakołyki <3
    lubieessc.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Narobiłaś mi smaka i przypomniałaś dzieciństwo :).
    Za chwilę biorę się za pieczenie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. trzymam kciuki! i smacznego życzę! :)

      Usuń
  3. pysznie wygląda :) będę musiał w końcu się za to wziąć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzieki! zachęcam do spróbowania :-)

      Usuń
  4. Udało się! (bo mało piekę) Smaczne, wilgotne. Nawet eksperyment z rozpuszczonym mlekiem sojowym w proszku się udał - ciasto zamiast żółtawe było jasnobrązowe, ale w smaku rewelacja!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo się cieszę, że pomogłam w inspiracji :-) Pozdrawiam.

      Usuń