czwartek, 5 grudnia 2013

Świąteczne herbatniki

Tym razem już bliżej w klimacie nadchodzących świąt - przepis na wegańskie korzenne herbatniki ;)
Bardzo proste w przygotowaniu, wyszły fajnie chrupiące, a w całym domu ( i nie tylko) unosił sie zapach cynamonu i goździków...  Święta coraz bliżej :-)

Super sprawa w zestawie z rozgrzewającą herbatą :D





Składniki :


  • 3 szklanki maki pszennej razowej (plus ewentualnie więcej, gdyby ciasto się nie chciało skleić)
  • 1/2 szklanki oleju rzepakowego
  • 5 łyzek mleka roslinnego
  • szklanka cukru 
  • 1 łyżeczka sody
  • 2 łyżki przyprawy korzennej
Z podanych składników wyrób ciasto, tak by konsystencja była elastyczna i miękka.
 Podziel na mniejsze części, każdą rozwałkuj na w miarę cienki placek i za pomocą foremki wykrawaj ciastka.
 Piecz w temp. 180 stopni ok. 10 minut.

Oczywiście herbatniki po upieczeniu można dowolnie ozdobić lub przybrać (czekoladą, lukrem... ) 





2 komentarze:

  1. Zawsze myślałam, że kruchych ciasteczek nie da się zrobić bez masła więc raczej ich unikałam, m.in. ze względu na cholesterol a tu proszę, niespodzianka - ciasteczka na oleju! :) Muszę wypróbować!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też często jestem mile zaskoczona efektem moich poczynań w kuchni hehe :D Dieta wegańska odkryła przede mną możliwości kulinarne o których nie miałam pojęcia :-) Jak widac można obyć się bez jajek, mleka i masła nawet przy wypiekach i słodkościach. Z pożytkiem dla zdrowia. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń